Första riktiga jobbdagen

Inget mer bloggande från mobilen för idag hämtade jag äntligen upp min dator, är riktigt glad över att jag sparade ihop till denna.
 
Idag var ju då som sagt min riktiga första jobb dag, för att vara första dagen så tycker jag att de gick bra. Mitt schema ser ut som så att ag börjar vid 6.15, jag ser då till att killarna få i sig frukost, bäddar sängen, klä på sig, borsta tänderna och ja allt sånt som man gör på morgonen. Sen får de lite free time att titta på tv eller något innan de är dags för skola, då gör jag deras lunch/snack lådor. Sen vid halv 8 åker jag och lämnar de två äldsta på skolan då de har extra  hjälp innan, sen åker jag tillbaka till huset med Eric och leker lite sen vid 9 åker jag och lämnar honom. När jag kommer hem städar jag deras rum om de behövs och 2 gånger i veckan ska de tvättas. Sen är jag off i några timmar innan de är dags att hämta dem efter 3, då är de tillbaka hit, göra läxorna, äta mellis och sen när de är klara med läxorna så får de göra vad de vill. Jag jobbar till 6- halv 7 så jag jobbar lite mer än 3 timmar på morgonen och sen 3-4 på eftermiddagen.
 
Idag när jag skulle åka in och hämta min dator så blev allt bara krångligt, hittade parkering, stoppar i pengar, då står de på världens lila mini skylt max 80 min. Så då fick jag köra runt som en galning och hitta en parkeringsplats med längre parkerings tid, och en butik som ville växla till mynt, vid detta lag hade jag redan missat de tåg jag hade tänkt ta. Tillslut hittade jag en 3 timmars parkering, så jag hoppade på nästa tåg, mötte upp Anna vi tog oss sedan till Apple butiken, där ifrån var de bara att ta subben tillbaka till Penn för att sedan hoppa på ett tåg som kunde ta mig tillbaka innan parkeringstiden gick ut, jag kom tillbaka med 35 min till god.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback