Oahu and Maui

Scooter turen

Pearl Harbor

Oahu

Aloha, då var veckan på Oahu över, den gick hur snabbt som helst. I tisdags när vi kom fram tog vi en promenix på stranden, sen åt vi middag och sen blev de sängen då vi var trötta efter den långa resan. På onsdagen vaknade vi upp tidigt då vi fortfrande var lite jet lag, så klockan 7.00 tog vi en liten promenix. Vi körde sen en hel dag på Wakikiki beach som log ett block i från oss. På kvällen gick vi ner och satte oss träffade massa nya människor, sen spenderade vi kvällen med att köra drinking games. På torsdagen började jag, kira och två tjejer från Australien med att hika upp Diamond Head, vilket tog 3h från vårt hostel upp till toppen och tillbaka. De var satans varmt men utsikten var helt fantastisk. Eftermddagen spenderade vi på stranden, på kvällen blev de samma sak igen som kvällen innnan. I fredags hyrde jag och Kira scooters och körde längst upp östra kusten till Lanikai, vi gjorde massa stopp på vägen då de var en och annan strand och look outs. På kvällen blev de lite midsommar firande, vi körde små grodorna runt ett litet träd på innegården, jag körde en snaps visa och sen gick vi ner till piren och fortsatte firandet nere på stranden. Några visste var midsommar var deras förklaring var, so u are dancing around a dick covered in flowers singing about frogs and then u are just getting drunk. Ja de är väl i stort sätt de vi gör.

I lördags tog jag, Kira, Cain, Scott och Joss bussen till Pearl Harbor, tyvär kunde vi inte ta båten ut till Arizona Memorial för biljetterna var slut.På vägen hem tog vi en taxi, bästa taxi resan någonsin, världens skönaste taxi chaffis har aldrig skrattat så mycket åt någon. Vi var tillbaka ganska sent så vi hann bara med en timme på stranden. På kvällen festade vi igen, först satte vi där nere och sen blev de stranden.

I söndags hyrde jag och Kira en bil med två tyskar, vi körde upp till de North Shore och sen tog vi oss till strand efter strand efter strand. Vi hoppade från en bro ner i en kanal såg sköldpaddor och provade även på lite paddle boarding. Kvällen såg lika dan ut igen, fest med hela gänget.
Igår var de sista dagen, vi gjorde inte så mycket, slappade, tog oss ner till stranden, med några, på kvällen gick vi till The Cheese cake factory och sen blev den en sista fest med allihopa.

Jag hade världens bästa vecka på Oahu, träffade massa nya människor ( hälften från australien), fick se massa saker, festade (sov som längst 6 timmar på hela veckan) och ja den var bara allmänt bäst. I dag åkte jag  och Kira till Maui, vi har inte gjort så mycket, vi var båda helt slut efter en vecka på Oahu så vi tog en nap, gick en sväng och sen lagade vi lite middag. Imorgon ska vi göra en utflykt med ett annat hostel (som vi flyttar till på torsdag), en från danmark och en från england kommer till Maui ikväll så vi ska alla göra de tillsammans.

Bilder kommer en annan dag

Tone Deaf Karaoke

Denna veckan hade jag hoppats på strandväder men istället har de varit regn, mulet, 88% fuktighet och bara allmänt tråkigt väder. Jag har gjort saker hela veckan med tjejerna, både på dagar och kvällar, vi var på Tone Deaf Karaoke i tisdags, har en video på när jag och Melanie sjunger Just The Way You Are, låter toppen (not). Jag har även provat på nutella pizza med marshmallows på, såååå gott!
Nu väntas 2h jobb sen är de helg, ska bara gå runt och njuta av min sista helg i New York, sen har jag bara en jobb dag kvar, så underbart! På tisdag morgon går planet till Honolulu där vi är i en vecka, sen åker vi till Maui i några dagar och sen avslutar jag i L.A.

Katy Perry

Biljetter fixade, 22 mars 2015 ska jag gå och se Katy Perry live i globen, yey!

Only one more week

Jah då var de helt plötsligt bara en vecka kvar nu då. För ett år sedan så firade jag min och andras studenter, sprang runt och fixade de sista inför mitt år här i USA, och njöt av den sista tiden hemma. Sen så var de helt plötsligt måndag och jag och ett gäng andra hoppade på planet från Stockholm till New York. Vi satt och hade långa konversationer om vart man var ifrån, vart man skulle åka, hur många barn man skulle ta hand om, hur vissa var mer nervösa än andra, mm. Ett år som detta har verkligen sina upp och ner gångar, men jag är så glad över att jag gjorde detta år och att jag har bott i New york där de alltid finns något att göra. Jag är glad över att jag har träffat så många nya vänner, mina 3 svenska musketörer, mina tyskar här ute på ön, mm.

Började packa lite idag, är inte så orolig över att allting ska få plats, är mer orolig över övervikt. De var mest en prov packning, ska åka och hämta två vakuumpåsar hos Anna imorgon och sen ska jag börja packa på riktigt.
Helgen var toppen, de bjöds på riktig sommarvärme så på lördagen var vi på Jones Beach och igår paddlade vi kanot på hudsonriver.

En dounat sandwish, såååå gott!

Allting rullar på

Livet rullar på här borta, jag jobbar, njuter av vädret och av mina sista helger, umgås med Kira, Anna, Nathalie, Elisabeth och Melanie på kvällar och helger. Om 10 dagar åker jag till Hawaii, sen L.A  och om 29 dagar är jag på svenskmark igen. Tänkte ta och prov packa någon dag nu och se om jag får ner allting i mina väskor eller om jag måste skicka någon låda hem, vi få se.