Boston

I lördags morse var alarmet satt på 3.15, vi gick upp gjorde oss i ordning och åkte in till Penn. Där köpte vi med oss frukost och gick sedan vidare till busshållplatsen. 6.00 rullade bussen iväg, jag sov de 2 första timmarna men när nacken började göra för ont och de började bli för ljust ute så gick de inte längre. Vi kom fram till Boston 45 min tidigare än planerat, vilket var väldigt skönt. Vi letade upp subwayen och tog oss sedan till hotellet där vi lämnade av våra väskor innan vi började med dagens rundvarndring. Vi åkte först till Harvard, liten besvilkelse hade förväntat mig något större. Jag tycker nog om Yale mer, men sen kan de också ha att göra med vädret. För när vi var i Connecticut var de super fint väder och denna helgen har inte bjudit på bästa vädret, mulet under hela lördagen och regn på eftermiddan. De regnet höll sedan i sig hela natten och hela söndagen, plus att de blåste mycket mer igår.

Efter att vi hade varit på Harvard och gått runt där lite så åkte vi vidare neråt (tror jag, hade inte världens bästa koll på vad som var upp och ner) till vattnet. Vi gick sedan runt lite, till en park, vi hittade en shopping gata och ett område kändes lite brittiskt/irlänskt med små café och pubbar. Efter all vandrring så började vi bli hungriga, vi gick då till Quincy Market, vilket är typ desamma som Chelsea Market här i New York. De fanns allt för mycket mat att välja på, vi gick där fram och tillbaka, smakade på samples, köpte en pommes medan vi stod och funderade på vad vi skulle äta. Tillslut blev de Indiskt för oss alla, chicken tikka masala med naan bröd, så himla gott. Där satt vi sen ett bra tag, de hade börjat regna ute så de var inget som lockade där ute i alla fall. Vi åt vår mat, lyssnade på ett live band och sedan blev de efterrätt på de, jag köpte 2 jordgubbar doppade i chocklad de var så himla gott med de var de dyraste jordgubbarna jag någon sin har köpt.
Efter några timmar på Quincy Market så tog vi oss ut i regnet och tog oss tillbaka till hotellet.

Igår så började vi dagen med hotell frukost, de var faktiskt en väldigt bra frukost. Vi gjorde oss sedan i ordning och tog oss ut i regnvädret. Vi gjorde inga turist saker igår utan pågrund av vädret blev de butiker, en cupcake och sedan avslutade vi med lite pizza innan de var dags att hämta väskorna och ta sig till bussen igen.

27 Mars

Ja ni jag har inget spännande att skriva, 27 Mars och om några dagar är April här.
Veckan har ännu en gång rullat på, jobbat, tränat, jobbat. Igår var jag och Elisabeth på Masago och åt sushi, de var faktiskt hela 2 veckor sen sist. Vi betsällde dock lite mycket vi hade kunnat skippa en av rullarna, men men gott var de ju och välidgt mätta blev vi.
När familjen och mormor kommer så ska vi åka ut till frihetsgudinnan och Ellis Island, så igår bokade jag biljetterna till de också. Ni ska se min inkorg på mailen, den innehåller bara biljetter, till flyg, hotell, buss och andra saker som händer nu i vår. Imorgon efter jobbet ska jag åka in till city och mötta upp Anna, Hanna och Elin. Vi ska alla sova hos Anna för 6.00 på lördag så går bussen mot Boston. De ska bli jättekul att åka iväg en sista gång tillsammans, och jag hoppas att de kommer vara lite uppehåll för just nu säger väderkartan, regn.
Nu är klockan strax efter 12.00 här och jag ska vika tvätt och sen ska jag gå upp och fixa lunch för min mage säger mata mig!

24 days left

Det är snart april och våren får mer än gärna komma nu. Familjen och mormor kommer om 24 dagar, ska bli så skönt att ha en veckas semester och få bo på hotell. Förra veckan sökte jag in till högskolan, så kanske blir de så att jag börjar plugga i höst, vi få se.

I fredags åt jag pasta med musslor till middag

Sushi på rullband måste hitta ett sånt ställe här i NY

Bea och jag köpte en cupcake och delade på

Här kör jag mitt ABBA framträdande

I DC efter att jag hade klivit av bussen

Virginia

Denna veckan har väl inte varit den bästa, de har varit något varje dag. Har killarna inte bråkat eller varit på dåligt humör så har de mått dåligt eller spytt i stället. Själv har man varit förkyld hela veckan så har inte tränat något alls, har i stället legat och tittat på Grey's Anatomy, avsnitt efter avsnitt. Ser om de igen för de är då himla bra.

I fredags jobbade jag bara morgon, sen vid 11.00 åkte jag in till city för att sedan hoppa på bussen till Washington DC, där mötte Bea och hennes kompis upp mig. Vi tog tåget till Virginia, där Beas kompis kom och hämtade oss. Vi körde hem till Bea där vi alla såg på film innan vi åkte och käkade lite mat på en italiensk restaurang. Efter middan åkte jag och Bea hem till henne där vi poppade popcorn och tittade på film. På lördan råkade vi sova lite länge så vi kom iväg lite sent, men vi åkte i alla fall till ett mall där vi gick och shoppade i några timmar. När vi kände oss nöjda så åkte vi hem till Bea igen och lagade middag, vi gjorde även en kladdkaka. Vi satt sedan hela kvällen och tittade på filmer, åt popcorn och käkade kladdkakan. I morse fixade vi lite frulle och satte oss igen och såg film, vi har under helgen sätt alla Annika Bengtzon filmerna och Olympus has fallen.  Vid 2.00 åkte vi in till DC, där vi gick in några butiker innan jag var tvungen att hoppa på bussen hem. Att bara umgås och inte göra så mycket har varit så skönt. Nu sitter jag här på bussen, trött, frusen (då de är skit kallt på bussen) och hoppas på att vi är nära de lilla stoppet man gör för vattnet jag klunkade förut har runnit igenom.

Tack Bea för denna helgen, förhoppningsvis så ses vi om en månad igen!

But first, let me take a selfie

Happy Saint Patrick's Day

I lördags åkte jag och hämtade upp Melanie, vi körde till IHOP där vi började dagen med Frukost/Lunch. Mätta och belåtna åkte vi till Roosevelt Mall, lyckades självklart köra lite fel på vägen dit men de löste ju sig tillslut. Jag köpte 2 nya ögonskugger och en clutch väska. Efter några timmars shopping kände vi oss reda för att åka hem och äta. Vi lyckades även köra fel på vägen hem, Melanie sa kör dit och sväng här, och jag körde och körde men vi kom aldrig till någon motorväg. Tillslut stannade vi och frågade om vägen, och tillslut så kom vi till Rockville Center igen, men utan att köra på en motorväg. Alla ställen vi ville äta middag på var full proppade så vi hamande tillslut på ett Thai ställe. Sen var de bara att skynda sig hem, gjorde mig iordning lite snabbt för att hinna med tåget. Vi åkte som sagt till Hudson Terrace igen. De var smockat med folk, och inte roligt alls. Vi stannade i någon timme innan vi tog tåget hem igen vid 2.40.
Igår åkte jag och Melanie in till city, hon behövde lämna tillbaka lite grejer så vi gick lite längst 34st, upp till Time Square där vi avslutade med middag på Olive Garden. Jag har gått dit innan men då har vänte tiden alltid varit så lång, men igår fick vi äntligen ett bord.

Idag är de Saint Patrick's Day, vilket många har firat i helgen. Man har sätt en och annan grön klädd, sminkad person. De blev ingen träning för mig idag, har åkt på en förkylning, så idag har jag sovit och eftersom Robbie var och campade i helgen och de andra också har varit hemma hela helgen så har jag tvättat hela dagen. Nu ska jag åka och hämta upp killarna, förhoppningsvis så är de på bra humör, jag känner mig inte tipp topp så orkar inte höra något tjafs i bilen idag.

De blev en omelett med fruktskål för min del på IHOP

Melanie tog pankakor med blåbär

Jag åt rosemary chicken med potatismos, orkade dock inte ätia upp allt, de blev för mycket med salladen och brödet som man fick först. Så idag fick de bli kycling oxh potatismos till lunch.

Svengelska

Jag vet inte riktigt vad som har hänt idag, jag har snubblat på orden. Jag har blandat Engelska och Svenska, detta har inte hänt på hur länge som helst. De händer ibland när man pratar svenska att man säger ett engelskt ord men de var ett tag sedan jag pratade engelska och de kom in ett svenskt ord.
Tex, Dawn undrade om jag ville ha mat för de skulle beställa Kina mat. Jag tittar på menyn och säger I will have the Pad Thi like sist. Hallå liksom varför slutar jag helt plötsligt med ett svenskt ord, så pinsamt!!!

Fredag!

De kom aldrig någon snö igår, men de blåste svin kallt. Så fort man gick utan för dörren var de som om man stod på toppen av en skidbacke utan något som helst varmt som täckte än, burrr.
Idag tog jag tag i min utväxt och slängde i lite färg i håret, känns så mycket bättre nu när utväxten är borta.
Imorgon tänkte jag och Melanie åka in till city, hon behövde gå till några butiker så de är väl först på listan sedan kanske vi tar oss upp till Central Park för de ska vara fin väder. På kvällen ska vi och en tjej som heter Arleta ut, vi ska till samma ställe som sist. Söndagen är ännu blank, vi få se vad som hittas på.

Slänger upp några bilder från förra helgen, då de var ett tag sen jag la upp en bild.

Onsdag kväll

Söndagen skulle egentligen ha spenderats här på Long Island men de blev ändrade planer. Jag tog sovmorgon, åkte och hämtade upp Melanie och sedan tog vi tåget in till city där vi mötte upp Nathalie. Vi gick i affärer längst 34st och lite på 5 ave innan vi åt middag på Panera Bread. Vi tog oss sedan vidare till HM och Forever 21 på Time Square innan vi tog tåget hem på kvällen. I måndags hände de inget speciellt dagen rullade på, Robbie kom på att de nu inte är långt kvar tills jag ska åka hem, och frågade lite frågor om jag kommer komma tillbaka eller inte. Igår var de super fint väder, så jag åkte till Starbucks och mötte upp Melanie och Nathalie där vi alla köpte med oss varsin kaffe och gick och satte oss på en bänk och njöt av vädret. På kvällen hade Dawn föräldramöten så hon kom hem sen, och Sal var med Robbie på fotbollsträningen så jag var själv hemma med de andra. De var ett tag sen jag la dem nu men de gick ju bra, Eric läser man bara en bok för sen kan man gå ut så ligger han där inne och funderar lite tills hans somnar. Och Brandon vill att man läser för honom och sedan kliar honom på ryggen. Idag har de varit ganska varmt men regn i luften hela dagen, jag var på gymmet på morgonen och körde ett Remix pass och efter de blev det ett Zumba pass. Resten av dagen har rullat på bra tycker jag. Imorgon ska de tydligen snöa, vi får väl se vad som händer, jag hoppas inte de kommer något.

Jag skypade med mamma förut och vi kom in på att jag ändå har sätt och gjort mycket under året. Under de 3 månader som är kvar så ska jag åka till Bea nästa helg, åka till Boston helgen efter det. I början av April ska jag på ett event i Washington Square Park (tror de är där) de är en stor pillow fight och temat är Superheroes VS Villians, sen kommer familjen på besök, sen ska jag på en color parad en sån som de har i Indien när man kastar färgpullver, sen i slutet av Maj åker jag och Bea till Los Angelse över en weekend och sist men inte minst så avslutar jag med 2 veckor på Hawaii med Kira.

Fint Väder

Jah då var de lördag kväll då. Jag åkte ju då in till Brooklyn igår och träffade Anna vi gick till 67 burger och köpte curly fries och en milkshake. Vi åkte sedan till Time Square och gick lite där, tittade i butiker och jag fick med mig en hatt från Forever 21. Anna fick sedan ett sms av en tjej som heter Kajsa som hade blivit utslägd av sin familj så vi åkte och mötte upp henne och tog med oss henne hem till Anna där vi sov över. Idag åkte vi ner till Soho och mötte upp Hanna och Alexandra, vi gick lite längst Broadway och tittade i butiker, sen köpte vi med oss lunch och gick till Washington Square Park där vi åt vår lunch och njöt av de fina vädret.  Där hamnade vi sedan ett tag innan de var dags för Hanna och Alexandra att ta sig hemmåt, jag och Anna gick då till 16 handels och köpte en froyo. Anna skulle sedan hem för att äta middag med sin värdfamilj så jag tog mig mot Penn, men sen kom jag på att jag behövde gå in i en gift shop så jag tog mig upp till Time Square. Då klockan inte var så mycket så gick jag in på HM, där inne mötte jag Anna, då hennes värdfamilj var sena hem så de blev ingen middag, träffade även Elin och hennes syster. Vi fyra hamnade sedan på Starbucks där vi avslutade dagen med en kaffe. Nu sitter jag här hemma och håller på att somna, de har nog tagit mig 45 min att skriva detta inlägg. God Natt på er så hörs vi en annan dag.

Blogga mer

Jag tänker hela tiden, nästa vecka ska jag bli bättre på att blogg, mer inlägg men saken är den att jag inte har något att skriva om. Min vardag rullar på, och jag har skrivit om den så många gånger. Denna veckan har dock inte varit den bästa, killarna har inte varit på de bästa humöret, men sånna veckor inträffar ju också. Ikväll ska jag och Elisabeth som vanligt äta sushi, jag älskar sushi och hon älskar sushi så för oss gör de inget att vi äter de varje vecka. Imorgon ska jag och till Brooklyn och träffa Anna, sover även över där tills på lördag, då de nog blir soho och Greenwich Village.

LIU and party in the city

Igår efter dagen var klar här på Long Island Universitet åkte jag och Kira med Melanie hem där vi lite snabbt bytte om och sminkade om oss innan Anna kom och hämtade oss och körde oss till tåget. Vi åkte till en klubb vid Hudson river, en klubb med 2 våningar och packat med folk. Vi hade riktigt kul, dansade, drack gratis drinkar och träffade nya människor. Vi hade tänkt ta tåget hem vid 2.40 men de missade vi så de fick bli 5.00 tåget istället. På vägen hem somnade vi på tåget och missade vår station så vi fick ta en taxi hem från nästa station. 6.00 var klockan när jag kom hem, bytte om och tog bilen till Kira, medan hon duschade så sov jag en timme innan de var dags att åka och hämta upp Anna och Melanie. Vi håller just nu på att avsluta vår dag här med presentationer som vi jobbade på igår. Så förhoppningsvis är vi här ifrån runt 12.00. När vi är klara här tänkte vi åka till Roosevelt Mall och shoppa lite.

Social Media Marketing

Har tagit mig till gymmet hela veckan men de jag förbrännde har jag helt kart redan ätit upp idag, har ätit en och annan kaka. Igår håll vi bara på till 7.30 istället för 9.00. Påvägen hem körde vi fel och hamnade istället i Long Beach, men vi hittade tillslut tillbaka. När jag kom hem såg jag ett avsnitt av gossip girl innan jag somnade. Hjälpte inget att jag gick och la mig tidigt för jag var lika trött för de när jag vaknade imorse. Idag började vi vid 9.00, vi har pratat om de olika sociala medierna, gjort ett litet arbete i grupper, nu sitter vi och titta på The Social Network och förhoppningsvis så kan vi åka här ifrån vid 8.00, håller tummarna att vi slutar tidigare. Denna kursen är så himla mycket bättre än den förra jag tog.

Vet inte hur de är hemma, men här är de svinkallt och de ska snöa i veckan, precis vad man vill ha nu när de är Mars. Ge mig vår och värme nu!