Los Angeles Part 1

Förra torsdagen ( redan en hel vecka sedan, tiden går fort) startade jag min resa mot L.A, tog morgon flyget till LAX där jag landade runt lunch. Mötte upp Bea, tog dock lite tid för vi fattade inte att de fanns 2 våningar på terminalen, men efter några samtal, några frågor till personalen så hittade vi tillslut varandra. Vi hoppade in i en taxi och åkte till vårat Hostel i Santa Monica, ett riktgit bra ställe faktiskt. Så under 5 dagar så har vi hunnit med, Santa Monica, Venice, Malibu, Hollywood, Beverly Hills. Vi har hyrt cyklar i Santa Monica och cyklat till Venice, vi har varit i Malibu och ätit på Neptune's Net (sök upp de så känner ni igen de från filmer), vi har sätt Hollywood skylten och Beverly Hills skylten, gått på Rode Drive och Walk Of Fame, varit på middag hos Bes kusin,kusin, varit ute och festat, druckit vin, vi gjorde en kändistur, mm. Ja vi hur hunnit med en hel del. Hade väl gått lite snabbare vissa gånger om man visste exakt vart man skulle och inte hade behövt ta bussen, men allting löste sig bra. I måndags kväll hoppade vi på våra plan hem, vi flög över natten så lyckades faktiskt sova nästan hela vägen, vilket var skönt.

Detta får bli en part one med bilder, lägger upp fler en annan dag.

Jamba jucie fick bli våran frukost varje dag

Vi träffade Jonas, världens goaste person, så himla trevlig

Utsik över Santa Monica Beach

walk of fame

Santa Monica pier i bakgrunden

Malibu Beach, hade lite otur med vädre denn dagen

Jag höll mig på avstånd tog några kort och gick snabbt där ifrån, men 3 feta ormar hängde dom på henne.

L.A.

Imorgon åker jag och Bea till Los Angeles, ska bli såååå kul! Kan inte fatta att slutet på maj redan är här och att efter LA så har jag tre helger och 14 jobb dagar kvar.

11 månader

Igår firade jag 11 månader i USA, hur sjukt är de inte att de snart har gått ett år, ett år sedan jag var på balen, tog studenten och sen veckan efter satte mig på flyget till NEW YORK CITY.

Gårdagen var toppen, jag spenderade större delen av dagen i Central Park med Anna och Natahlie, vi åt mat från Whole Foods och njöt av vädret. Kvällen spenderade jag på Upper West Side, med Anna, Nathalie, Kira, Melanie och några andra tjejer.Vi var först på en bar och drack öl och åt nachos sen gick vi till grann baren där vi sedan stannae resten av kvällen. De blev någon blandning mellan 90tal, tidigt 2000 och dagens musik, vi dansade och sjöng till bland annat Backstreet boys och Britney Spears. Jag hade en riktigt toppen dag!
Nu sitter jag här och väntar på att Anna och Nathalie ska komma och hämta mig så att vi kan åka och äta sushi, som vanligt.

9 timmar

Gooooood morgon på er, idag vaknade jag upp glad och riktigt utvilad, sov 9 timmar, de har inte hänt på ett bra tag. Igår när jag gick och la mig så ösregnade det, de verkligen smällde på rutorna, men idag skiner solen och de ska förhoppningsvis vara soligt och varmt idag hela dagen lång.

Här kommer bilder från förra veckan när vi var i Philadelphia

14 Maj

I måndags åkte bikinin på, åkte till stranden med Elisabeth, Jullian och en som heter Monika. Blev 2 timmar i solen, så himla skönt var de att bara ligga där och höra vågorna. Vi gick även ner i vattnet men jag vände lika fort som jag satte foten i vattnet, väntade liksom på att ett isblock och en isbjörn skulle komma., svinkallt.  Igår vakande jag upp röd och fin, hade lite brottom när jag skulle åka till stranden så jag missade att smörja in benen helt och halva magen, så aa fick en fin bränna. Igår efter jobbet blev de sushi med Elisabeth, hur ska jag kunna komma hem och inte kunna äta all denna goda sushi längre. Jag får väl öppna ett sushi ställe som gör lite roligare sushi än de som finns just nu.
Idag jobbar jag hela kvällen lång,Dawn och Sal har åkt in till Manhattan för de skulle på en cocktail/dinner party för något med soldater i Irak, tror jag.
Är ju inte super ansträngande att jobba kväll, tittar på tv, äter glass och om en timme är de dags att börja lägga dom, tror nog att jag överlever. Har även haft en svenska lektion med Eric, låter så roligt när han säger vissa saker. Jag sa att jag skulle ha ett miniprov imorgon, få se hur de går.

Philadelphia

Så vad har hänt sen sist, förra fredan var jag med Kira och Anna. I lördags åkte jag Anna och Melanie in till Williamsburg i Brooklyn, dagen bjöd på sol, regn, sol och regn. Vi gick runt lite, köpte med oss pasta sallad (som inte var bra) och satt oss vid vattnet, när regnet kom åkte jag och Anna tillbaka till Manhattan där vi köpte en kaffe på starbucks och lite mat på whole foods till bussresan till Philly. När Kira sen hade slutat jobba så åkte vi hem till henne, väntade på att Melanie skulle komma och sen avslutade vi lördagen med sushi. Jag och Anna sov hos Kira eftersom vi skulle upp tidigt på söndagen då Philly stod på schemat. Vi mötte upp Svenja på Penn och hoppade sedan på bussen till Philadelphia. Vi bjöds på strålande sol och 27 grader, vi vandrade runt, såg the liberty bell, satte oss i parker, gick förbi museum, konst, vi satte oss på trappan som är med i filmen Rocky, stekte i solen och bara njöt av dagen. Philly var inte en av mina favorit städer, gillade Boston och Washington DC mycket mer.

Om 8 dagar åker jag till LA, om 33 dagar slutar jag jobba, 34 dagar kvar tills jag och Kira åker till Hawaii i 2 veckor, jag kommer även att åka tillbaka till LA själv i 3 dagar innan jag sedan om 52 är hemma på svensk mark igen.

Holi Festival

Förra fredagen efter jobbet åkte jag och hämtade Kira vi åkte och handlade lite mat, sen åkte vi hem till henne och lagade lax med avokado sallad, senare på kvällen kom Anna, vi avslutade dagen med en film.

I lördags var på på Holi festival, jag, Kira, Anna och Melanie åkte in till city, tog oss vidare till Brooklyn, men pågrund av att de byggde om så kom vi inte hela vägen utan fick hoppa på en transferbuss och sedan fick vi gå en bra bit efter det. Festivalen var inte i något höjdar område i brooklyn, man höll gärna väskan lite extra hårt,hehe. Väl framme gick vi igen säkerhetskontroll och väl inne fick man en påse med färgpulver. De var hela tiden ett band eller en artist som uppträde, folk kastede färg på en hela tiden och stämmningen var verkligen på topp. De var en hippie feeling över hela festivlen, ni vet en sån "hippe buss" som man ser i filmer en sån stod där som man kunde gå in och sätta sig i, eller lägga sig i en hängmatta, man kunde även gå upp på taket. De hade byggt små rum som man kunde sitta i, färgglada, någon trasik gitarr och någon gammak möbel, där satt vi och drack och hade de trevligt. Vid 8.00 tiden gav vi upp,alla vara helt slut efter dagen så vi åkte hem, tog lite tid att ta sig hem så vi var väl inte hemme förens 12.00 i alla fall.

I söndags åkte jag, Anna och Nathalie till Freeport, jag har aldrig varit där innan, de ligger liksom bara 10-15min bort så de var väl på tiden att åka dit nu när vädret börjar bli bättre. Vi gick där i hamnen, köpte en glass och en kaffe och satte oss ute vid vattnet. På kvällen åkte vi och åt sushi på Masago, vi avslutade helgen med film hemma hos Nathalie.

8 Maj

Ännu en veckas jobb är snart över, säger bara, så skönt! Natten mellan söndagen och måndagen så kunde jag inte sova, fråga mig inte varför men var inte trött så låg och snurrade och snurrade, lyckades väl få knappt 2 timmars sömn. Så efter jag hade lämnat Eric på skolan så åkte jag hem och la mig då jag var helt slut.
Försöker komma ihåg vad jag gjorde i tisdags, formodligen inget eftersom jag inte minns något. Igår åkte jag hem till Kira på dagen, vi låg ute på varsin solstol och njöt av vädret, vi åt lunch och bokade bussbiljetter till Philadelphia. På eftermiddan åkte jag och jobbade igen och sen på kvällen åkte jag och mötte upp Kira igen.
Helgens planer är city på lördag och Philly på söndag, som de ser ut just nu så ska de bli 27 grader där, yey!

1 Maj

Nu är de en sån vecka när tiden går så himla långsamt, men imorgon är de fredag igen. I måndags jobbade jag lite på kvällen då killarnas aktiviteter krockade lite, i tisdags efter jobbet var jag ute och åt sushi med Elisabeth. Igår ösregnade de, så där jobbigt mycket att vindrutetorkaren gick på högsta och jag fick sitta super koncentrerad, jag var och klippte mig, verkligen inget höjda ställe, vet inte riktigt om mitt hår blev något bättre eller inte men de var billigt och jag kan gå till min frisör hemma när jag kommer hem i juli. Brandlarmet gick på Brandons ochRobbies skola och eftersom de ösregnade var jag (och alla andra 100 tals föräldrar/babysitter/mormor-morfar) tvungen att lämna torra kläder.
Idag åkte jag och Kira för att fixa tid på ett tattuerings ställe åt henne, killen hade tid just då så de blev en med engång. Jag stod och höll hennes hand och höll henne lugn, trodde att de skulle göra jätteont på henne då de var på ett känsligt ställe men de gick bra, och snabbt. Tog han 20 min att göra allt, de blev två små siluetter av svalor på höften, jättefin. Idag jobbar jag kvällen då de var föräldrarmöte på skolan.

Redan första Maj, känns konstigt, känns bra, hade känts toppen om värmen som kommer ibland höll i sig hela dagara.