Florida

Hej hopp!
Jag har ju da som sagt spenderat em vecka i Florida i ett stalle som heter Palm Beach, tankte ta och skriva lite vad jag har gjort den senaste veckan.
 
Vi akte tidigt pa morgonen forra Onsdagen, flygtiden var inte mer an 2- 2 1/2h sa de gick validgt snabbt. Val framme sa hoppade vi pa en buss som tog oss till bilen som vi hyrde under veckan. nar vi kom fram till huset bar vi in vaskorna och akte och handlade mat. Nar vi var tillbaka i huset igen packades allt upp och sedan hoppade vi i poolen. Senare pa eftermiddagen blev de en till lite bil tur som inneholl kopa middag och lite saker som vi hade glomt, jag tog en kyckling och avokado sallad.
 
Pa torsdagen borjade vi dagen med att aka till en lekplats vi var dar en lite stund men nar de blev for varmt akte vi vidare till stranden dar vi spenderade resten av formiddagen. Vattnet var inte ens svalkande men de var sa sjukt fint, fin sandbotten och blatt vatten. Val tillbaka i hust blev det poolen och sedan poolen igen och pa kvallen satt jag och tittade pa National Treasure och sedan var de dags att hoppa ner i baddsoffan och sova.
 
Fredag, denna dagen hande de inte sa mycket, poolen for de mest.
 
Pa lordagen gick vi upptidigt och akte ivag till en vattenpark, dar fanns de 2 stora vattenrutschbanor, en stor strom som man flot runt pa en stor ring och ett litet vatten land anpassat for barn. Efter att ha spenderat nagra timmar dar akte vi hem och kakde lunch och sedan akte vi till ett Playmobil funland, eller vad de nu hette. Dar hade de byggt upp sma bord med olika landskap tex camping, nagot for djur, sagoslott, vattenpark, mm.
De fanns aven en butik med allt lego som man kunde kopa sa barnen fick med sig lite nya leksaker hem.
 
I sondags formiddag gjorde vi inte sa mycket sedan pa eftermiddan akte vi till Palm Beach Zoo.
 
I mandags akte vi ivag till en annan vattenpark som var mindre och anpassat for barn, de var ganska mycket vatten om sprutade hit och dit lite ovantat och de tycke barnen inte riktigt om men jag tror nog att de hade ganska kul anda. Till lunch sa blev e Wendy's och efter de akte vi till en lekplats som hade en jattestor klatterstallning dar jag och och Silas sprang upp och ner, krop (ett utrymme anpassat for barn och inte vuxna) och gick upp och ner lite till tills de var tvunga att stanga for de var ett ovader pa vag. Vi gick da in pa ett museum som lag brevid, ett vetenskaps museum som typ ar som exprimentlabbet.
 
Pa tisdagen borjade vi dagen med att aka till en lekplats men de var sa akligt varmt att barnen inte orkadeg ora nagot. De blev poolen istallet och annars hande de inte sa mycket mer intressant.
 
I gar startade vi dagen med att aka till The Pancakehouse, eller vad de nu hette. Pa menyn fanns de svenska pannkakor som jag blev sugen pa tt testa bara for att se hur de var med de blev Strawberry French Toast for min del istallet. 3 stora mackor med skivade jordgubbar pa, super gott men jag fick inte i mig allt de blev for mycket. Runt 4 lamnade vi huset och tog oss till flygplatsen. Jag blev sjalvklart stoppad i kontrollen, dar de korde min vaska 2 ganger, rotaderunt och forstorde min fina packning och tog sedan mitt harmousse och min nya bodylotion fran VS som faktiskt kostar lite mer an en vanlig dove lotion. Nar vi val var igen dar sa sjalvklart ar de nagot fel pa planent, natogt med hjulen, punka eller nagot sa vi fick vanta mer an en timme innan vi fick ga ombord. 

Kommentarer
bea säger:

fan va surt att dem tog lotionen.. det ser ut som att ni har haft det trevligt iallafall, jag har kollat din blogg hela tiden känns det som och blev så glad nu när du hade gjort detta inlägget :) Vi får prata på skype snart igen, det är bara 18 dagar kvar börjar få lite resefeber :o

2013-09-05 | 19:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback