Lördag-Söndag

Jah då var de söndag och denna veckan var då snart slut. Igår började jag morgonen med att skypa med familjen och mormor-morfar. Sen åkte jag och Anna över till Manhattan där vi mötte upp Hanna, vi gick runt i lite butiker, så nu har jag 2 nya mössor och 2 nya halsdukar. Till lunch köpte vi med oss lite mat och satte oss i Bryant park och njöt av vädret. Där hamnade vi ett tag sen tog vi oss vidare längst 5 ave för att ta oss till Dylans candy bar, en godis butik som är med i gossip girl, vet inte om det är just den som är med i serien för jag tror att de finns 2 här. Asså vilken godis butik, 2 våningar med massa godis. Efter besöket i godis butiken så gick vi till Central Park och satte oss på ett litet berg och njöt av solnedgången samtidigt som vi åt lite godis. 

Förra helgen så gick vi till Max Brenner då var de 1 1/2h väntetid så nu hade vi väntat hela veckan på att gå dit igen, när vi kommer dit så har dom ju självklart börjat renovera stället och kommer inte att öppna för ens i början av oktober. Vi gick då en satans promenix och hittade en italiensk restaurang där vi avslutade kvällen. Vi tog de helt enkelt väldigt lugnt igår.

Idag har jag jobbat mellan 8-3, först gick jag och Emily till lekolatsen och sedan gick vi till Silas skola för utanför där hade de stängt av hela gatan för någon slags välgörenhet eller något tror jag. De var i alla fall ett band, ansiktsmålning, en som gjorde ballongdjur, hoppborg, matvagn och massa andra saker. Ikväll ska jag och Anna gå på bio och se prisoners.

New York public library 









Bakom biblioteket ligger Bryant Park







 5 ave 





 Dylans Candy
















Solnedgång i Central Park




Gårdagens middag, asså äckligt gott med musslor, crabba och andra saker med röd pasta




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback