Turistat

Heeej! Äntligen har blogg.se uppdaterat sin app så nu kan jag göra så mycket mer på telefonen, tex svara på kommentarer.

Måndag vilket betyder att de är ny vecka och denna måndagen var jag ledig och hade inte överdrivet mycket planerat men sen vaknar man av ett sms ifrån Anna att hon också är ledig så vi bestämmer oss för att ta oss över till Manhattan, Innan jag mötte upp henne skypade jag lite med mammsen.

Både Anna och jag vill försöka spara lite  pengar så vi började med att ta oss till world trade center och Grand zero som är gratis, man ger bara en liten donation. Efter de tog vi oss vidare till Union Sqaure där vi köpte frozen yoghurt, som blev vår lunch, hehe. Där ifrån gick vi upp till de flat iron sedan tog vi oss vidare till central park där vi gick en jävla sväng, men de var mysigt. Efter de tog vi oss till Hudson River då de blev ännu mer gång, sedan gick vi och satte oss i en liten park då våra fötter värkte och vi var bara allmänt slut så när vi låg där i gräset så somnade båda nästan. 

Efter ca 1 1/2h så kände vi att de var dags att röra på oss så vi gick till de high line, de är ett ställe man går på där en tunnelbanan gick förut, den ända tunnelbanan som gick över marken. Sen gick vi ner där ifrån och gick mest bara omkring, så ja jag har gått satans mycket idag. Nu ikväll mötte vi upp Rine, hennes kompis som visade sig vara svensk och sen en ny tjej som bara har varit här sen i fredags även hon svensk och gick till Nana och käkade, ett billigt och gått ställe. Nu och klockan 10.00 och jag ska snart hoppa ner för jag är så sjukt trött!

Första gången jag provar att lägga upp bilder sen de fixade appen så vet inte riktigt om de blir toppen

De nya tornet, tror att de heter freedom tower.

En okänd tjej vid ground zero






Anna vid ground zero



Dessa 2 bilder är the ironing 







Dessa 6 bilder är från Central Park










Dessa senaste bilderna är från Hudson River









Dessa bilder är från the high line, ser ni sista bilden så såg himlen ut när vi gick där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback