Pillow Fight and Smorgasburg

Helgen som varit har verkligen varit så bra, fint väder och härliga människor runt omkring mig. I lördags åkte jag och hämtade Kira, vi tog tåget in till City, gick in på Kmart och köpte varsin kudde innan vi började vandra neråt. Vi gick igenom en marknad på 6ave, sen var de en liten mat/frukt/grönt,mm marknad vid Union Square, där gick vi runt och provade allt, satte oss ner och skrev på våra kuddar innan vi vandrade vidare neråt mot Washington Square Park. Där mötte vi upp Melanie och Anna (från Österrike), där stod vi med alla andra människor, utklädda till olika super heroes med en kudde under armen och väntade på att de skulle dra igång. 1,2,3 sa någon och sen var pillow fighten igång. Vi stod mitt i,folk slog, tryckte, jag kunde knappt andas, solen brände och jag bara skrattade, de var så himla kul! Vi höll på i ca 1 1/1 timme, under den tiden hade vi lyckats tappa bort varandra, förflyttat oss ut ur mitten, hittat varandra igen, slogs lite till och skrattat massa. Vi satte oss sedan på en bänk i solen, tittade på när alla andra fortsatte. Jag vet inte hur länge de höll på där, men jag gissar på någon timme till. Jag var Bat girl, Kira var Super Kira, Melanie spiderwomen och Anna Bat-Anna. Jag gick sedan till sockerbiten och mötte upp Elin, Hanna, Alexandra, Meg- nya Au Pairen i Elins familj och en ny tjej som heter Eva. Jag köpte självklart lite svenskt lösgodis, innan vi gick vidare till Marc Jacobs och Magnolia bakery. Vi satte oss på en bänk ett tag, jag åt mitt godis och de andra åt cupcakes. Efter de gick vi en liten sväng mot Broadway, där vi avslutade dagen på Starbucks.

I söndags åkte jag in och mötte upp Elin vid Penn, vi åkte över till Brooklyn bridge park, där vi träffade Anna som har hennes mamma och moster på besök. När de sedan skulle gå upp på bron så gick jag och Elin och köpte en glass, satte oss i parken och väntade på Hanna och Eva. När de sedan kom så traskade vi vidare längst parken till en matmarknad som heter Smorgasburg (smörgåsbord), de fanns massa olika mat typer, jag köpte mig lite greksik mat, en wrap med kyckling, sallad och tzatziki. När vi var mätta och belåtna åkte vi upp till Central Park, där vi satte oss och njöt av solen, Jag lyckades bränna ansiktet, de såg hemskt ut igår, ett rött sträck i pannan en röd näsa och lite färg på kinderna. Vi avslutade sedan söndagen med mat på Panera Bread och lite butiker på 34st innan vi åkte hem.

 
 
 
 
Vi kröp in i en bil ,tog en selfie
 
Och la oss sedan i deras säng. Fick även gratis t-shirt och kakor.
 
 
 
 
 
 
 

 


Kommentarer
Bea säger:

va god wrappen ser ut att vara :D har du ny jacka eller har du lånat den av någon! den var riktigt snygg iallafall :D

Svar: Den var riktigt god! :) Jag köpte den i vintras, har inte använt den så mycket än bara, eftersom de har varit vinter fram tills nu, typ!
Lisa Blomqvist

2014-04-09 | 18:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback