Harlem

I Lördags eftermiddag efter jag hade suttit på Starbucks så mötte jag upp Kira, Melanie och 2 andra tyskar. Jag och Kira tog oss upp längst 5 ave till Hollister för hon skulle byta en kjol medan de andra gick till några andra affärer. På väg till Time Square där vi skulle mötas upp alla igen så ser jag hur en massa folk står samlade i en ring med en kameran i handen, så vi springer fram för att se vem de är och gissa vem som står där jo Ian McKellen, de är han som spelar Gandolf i sagan om ringen. Snacka om att de gjorde mitt år att jag fick se honom. Vi mötte sedan upp de andra för att äta, vi tänkte gå till Olive Garden men de var en timmes vänte tid och de orkade vi inte vänta på så vi gick till Friday's istället.
Efter lite mat i magen så åkte vi till Elisabeth i Harlem, där vi hade någon slags hemma/förfest. Vi var 8 au pairer i en liten lägenhet så snacka om att de blev varmt där inne, så efter ett tag gick vi upp på taket ett tag för att kyla ner oss lite, och där upp hade man hela city framför sig, så fint.
Senare på kvällen gick jag, Kira och Elisabeth till en bar i Harlem. Vi spelade biljard mot några killar, vi förlorad hela tiden. Sen slutade de med att vi satt ett helt gäng och körde klappramsor och öl nomeneringar. De var en kille i baren som hade en pistol, ni vet så där som man ser i filmer, halva i byxan och resten täckt av tröjan, eftersom ingen annan reagerade på den, kanske inte är så ovanligt där vad vet jag, så brydde vi oss inte heller om de. Eller jo vi brydde oss, just då tyckte vi de var skit coolt, nu i efterhand när man är nykter så känns de inte lika cool längre. Fulla, glad och trött tog vi oss sedan tillbaka till lägenheten.
 
I söndags vaknade vi i en äckligt varm lägenhet, bakis som bara den och helt slut. Eftersom de var så himla fint väder, de var de även på lördagen, så bestämde jag och Kira oss för att gå en sväng. Vi började i Harlem på 119st, började med att gå förbi McDonalds, med lite mat i magen fortsatte vi att vandra neråt mot Central Park och Metropolitan Museum. Vi spenderade 1-2 timmar där inne, de är jättestort och man kan verkligen spendera lång tid där inne men vi var inte intresserade av allt som fanns. Efter lite vandring där inne så satt vi oss på trappan utanför och njöt av vädret, de var solsken och 10+. Vi fortsatte sedan vandringen längst Central Park och ner till butikerna på 5 ave, vi visste inte riktigt vad vi skulle göra, fortfarnade lite bakis så bestämmde vi oss för att avsluta dagen med lite  bio på Time Square. Vi gick alltså från 119st till 42st, så vi fick lite träning.
 
Ian McKellen
 
 
Fina Central Park på Upper East side
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback