Svar på kommentar

Hej Tilda, kul att du läser min blogg. Jag har åkt hit med Cultural Care, kan inte säga om det är den bästa för jag kan inte så mycket om de anda agenturerna. Men jag har inget dåligt att säga om Cultural Care och det är den största organisationen så de finns gott om Au Pairer att umgås med.
Du at helt rätt i att man inte få önska vilken stad man vill komma till, när jag gick igenom processen att välja familj så fick jag matchningar från olika delstater i USA, var av 2 här i New York och de finns många familjer här och i närheten. Så skulle du söka så kommer du säkert få någon matchning här eller i närheten. Jag har kompisar som bor i New Jersey vilket är ett fint ställe att bo i också och de ligger ju granne med NY så det är enkelt att ta sig hit. Jag gick in i en rematch för några månader sen nu och då kunde jag välja att bli matchade med familjer här i New York. Så man kan väl säga att jag hade tur som hamnade här i New York då, jag älskar verkligen denna stad och hade inte velat bo någon annanstans just nu.
Den barn erfarenhet jag hade innan var att jag hade suttit barnvakt, många tror att man måste dagis erfarenhet (vilket är bra) men har du tagit hand om barn genom åren och tycker om det så tycker jag verkligen att du ska åka som Au Pair, ska dock inte ljuga och säga att allt är en dans på rosor men detta har ändå varit de bästa året i mitt liv.
Hoppas att detta inlägg var lite till hjälp, och har du fler frågor så fråga på bara! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback