Bloggtips

De här med att blogga är ju inte de roligaste, och inte riktigt min grej men jag skypade med Sara, Sanna och Sissela idag och fick lite förslag. Har ni andra några förslag så släng in en kommentar.
Ett förslag var mattips så då tänkte jag slänga iväg lite amerikanska saker som jag gör, saken är den att jag aldrig lagar mat här. Eller jag gör ju ungarnas lunch så here we go. Är någon sugen på något sött så tar man fram två skivor brödet, skär bort kanterna, brer på nutella på ena sida, slår ihop mackan och vips så har man en nutellamacka. Eller är någon på humör för lite eggsallad så kokar man 2 ägg, mosar dem med majonäs, lägger det på mackan och sen så har du en eggsalladmacka.
Jag kan ge er ett tips på hur man steker salami och turkeybacon snabbare. 3 skivor salami på en tallrik med papper om sig, in i mikron i 40 sek och sedan har du fried salami (de har Robbie varje dag på mackan till lunch). Men om du istället vill ha lite bacon så lägger du 4 bitar på en tallrik med papper om sig, in i mikron i 2.00 min om den ska vara mjuk vill du ha den krispig så kör du på 2.30. Detta är något som är en stor succè bland killarna. Något annat som är typsikt amerikanskt så är de ju peanutbutter and jelly sandwich, du lägger jordnöttssmör på ena sida och sylt på andra. Japp som ni ser väldigt intressanta lunchtips
Nae men detta mattips kanske inte var de bästa men jag sa att jag skulle lägga upp lite bilder på omgivnignen och de ska jag se till att göra.
Den delen med att lägg upp fler bilder på mig själv kan jag redan nu säga att de kommer inte hända!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback