Brunch och bio,mm

I lördags åkte jag in och mötte upp Hanna, vi gick och brunchade på ett ställe nere i Greenwich Village. Det blev granola med grekisk yoghurt, amerikanska pannakor, ägg och en latte. De blir alltid lite dyrare när man brunchar men det är de värt, särskilt när man få äta världens godaste granola! När vi hade ätit klart så hade de börjat snöa så vi tog en sväng upp till Marc Jacobs innan vi tog oss vidare till Time Square, där vi gick in på HM och tittade lite innan vi gick och såg en bio, Jack Ryan. Vi avslutade dagen med middag på Appelbee's.
Jag hade även lite tid på innan mitt tåg gick så jag gick in på HM och köpte en svart lång kjol, sen hoppade jag på tåget hem.
I dag åkte jag in och mötte upp Bea och hennes föräldrar, jag har varit deras guide.Så vi började i Soho,sen blev de ner till China Town och little italy innan vi tog oss upp till Vapiano där vi käkade. De blev en pasta rätt för min del, pesto e spinaci, har ätit den innan så jag körde säkert för den är riktigt god. Vi åkte sedan upp till Time Square, där vi gick in i Disney butiken och M&M store. De har börjat rigga upp för Super Bowl på Time Square, de höll på att bygga en scene och sen hade de byggt upp en studio. Super Bowl är nästa helg, det är USAs typ största event under året och i år kommer de spela i New Jersey. Efter vi hade varit på Time Square så gick vi till Rockefeller Center och Grand Central. Jag sa sedan hejdå till dem och satte mig på tåget hem, jag fick med mig lite svenskt godis av Beas mamma (tack igen) som jag nu sitter och äter upp.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback