Ikea

Planen var från början att jag skulle åkt till Bea men hon kom hit istället, så i Fredags kväll efter att hon hade slutat jobba körde hon hit. Vi hade mys kväll och tittade på gammla bilder. I lördags var de 10+ och regn så när vi kom in till city gick vi och såg en bio, The Legend Of Hercules, vi såg den i rpx och 3D, väldigt bra kvalite men de var nog den dyraste bion jag någonsin har gått på. Efter de ville jag titta på ett par skor men jag hittade inte någon i rätt storlek eller färg. Efter de tog vi oss ner till några butiker på Broadway, men då började de regna ännu mer och vi bestämde oss i stället för att gå och äta middag, vi hamnade tillslut på Vapiano. 
Igår åkte vi först till mitt LCC möte, de som man måste gå på varje månad. Jag sa hej, de skrev in mig, frågade de vanliga frågorna som, får du betalt varje vecka , jobbar du 45h eller mindre. Så snabbt som satan svarade jag på dem så att vi kunde åka därifrån och vidare till Ikea. 
Det finns ett Ikea här på Long Island och de ligger 30 min bort, samma ställe som LIU där jag tog min helg kurs och där jag snart ska ta min sista. De var ett 2 vånings Ikea, men de var inte speciellt stort, vi började med övervåningen för där uppe var restaurangen. Det blev köttbullar och en mandeltårta till efterrätt för min del. Väl klara med övervåningen så tog vi oss ner till första planen där alla heminredningssakerna var. Bea köpte lite presenter till sin värdfamilj, jag är chockad att hon inte köpte massa saker till sig själv. Vi spenderade ganska lång tid där nere innan vi begav oss till kassorna där vi hamnade i 30min eller något. På vägen ut köpte vi med oss lite chips och godis, och jag fick med mig 2 flaskor julmust. Efter Ikea åkte vi till biografen och såg Frozen, igen för min del men första gången för Bea. Efter bion satte vi oss i bilen hem och här hemma sen tog vi de bara lugnt, hängde lite där uppe med de andra innan vi gick ner och tittade på film innan vi somnade.
Idag har jag jobbat så medans jag jobbad först i 3h så sov Bea vidare, när jag sen var klar så hoppade jag in i duschen och sedan blev de film och slappis dag innan jag var tvungen att hämta upp killarna och Bea satte sig i bilen hem.
 
Lite bild problem förtillfället, men lägger upp de sen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback