Boston

I lördags morse var alarmet satt på 3.15, vi gick upp gjorde oss i ordning och åkte in till Penn. Där köpte vi med oss frukost och gick sedan vidare till busshållplatsen. 6.00 rullade bussen iväg, jag sov de 2 första timmarna men när nacken började göra för ont och de började bli för ljust ute så gick de inte längre. Vi kom fram till Boston 45 min tidigare än planerat, vilket var väldigt skönt. Vi letade upp subwayen och tog oss sedan till hotellet där vi lämnade av våra väskor innan vi började med dagens rundvarndring. Vi åkte först till Harvard, liten besvilkelse hade förväntat mig något större. Jag tycker nog om Yale mer, men sen kan de också ha att göra med vädret. För när vi var i Connecticut var de super fint väder och denna helgen har inte bjudit på bästa vädret, mulet under hela lördagen och regn på eftermiddan. De regnet höll sedan i sig hela natten och hela söndagen, plus att de blåste mycket mer igår.
 
Efter att vi hade varit på Harvard och gått runt där lite så åkte vi vidare neråt (tror jag, hade inte världens bästa koll på vad som var upp och ner) till vattnet. Vi gick sedan runt lite, till en park, vi hittade en shopping gata och ett område kändes lite brittiskt/irlänskt med små café och pubbar. Efter all vandrring så började vi bli hungriga, vi gick då till Quincy Market, vilket är typ desamma som Chelsea Market här i New York. De fanns allt för mycket mat att välja på, vi gick där fram och tillbaka, smakade på samples, köpte en pommes medan vi stod och funderade på vad vi skulle äta. Tillslut blev de Indiskt för oss alla, chicken tikka masala med naan bröd, så himla gott. Där satt vi sen ett bra tag, de hade börjat regna ute så de var inget som lockade där ute i alla fall. Vi åt vår mat, lyssnade på ett live band och sedan blev de efterrätt på de, jag köpte 2 jordgubbar doppade i chocklad de var så himla gott med de var de dyraste jordgubbarna jag någon sin har köpt.
Efter några timmar på Quincy Market så tog vi oss ut i regnet och tog oss tillbaka till hotellet. 
 
Igår så började vi dagen med hotell frukost, de var faktiskt en väldigt bra frukost. Vi gjorde oss sedan i ordning och tog oss ut i regnvädret. Vi gjorde inga turist saker igår utan pågrund av vädret blev de butiker, en cupcake och sedan avslutade vi med lite pizza innan de var dags att hämta väskorna och ta sig till bussen igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback