Svengelska

Jag vet inte riktigt vad som har hänt idag, jag har snubblat på orden. Jag har blandat Engelska och Svenska, detta har inte hänt på hur länge som helst. De händer ibland när man pratar svenska att man säger ett engelskt ord men de var ett tag sedan jag pratade engelska och de kom in ett svenskt ord. 
Tex, Dawn undrade om jag ville ha mat för de skulle beställa Kina mat. Jag tittar på menyn och säger I will have the Pad Thi like sist. Hallå liksom varför slutar jag helt plötsligt med ett svenskt ord, så pinsamt!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Bea säger:

har du gjort skylten eller?? haha

Svar: Nae, den kommer ifrån de där så kallade Google :)
Lisa Blomqvist

2014-03-18 | 06:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback