Holi Festival

Förra fredagen efter jobbet åkte jag och hämtade Kira vi åkte och handlade lite mat, sen åkte vi hem till henne och lagade lax med avokado sallad, senare på kvällen kom Anna, vi avslutade dagen med en film.
 
I lördags var på på Holi festival, jag, Kira, Anna och Melanie åkte in till city, tog oss vidare till Brooklyn, men pågrund av att de byggde om så kom vi inte hela vägen utan fick hoppa på en transferbuss och sedan fick vi gå en bra bit efter det. Festivalen var inte i något höjdar område i brooklyn, man höll gärna väskan lite extra hårt,hehe. Väl framme gick vi igen säkerhetskontroll och väl inne fick man en påse med färgpulver. De var hela tiden ett band eller en artist som uppträde, folk kastede färg på en hela tiden och stämmningen var verkligen på topp. De var en hippie feeling över hela festivlen, ni vet en sån "hippe buss" som man ser i filmer en sån stod där som man kunde gå in och sätta sig i, eller lägga sig i en hängmatta, man kunde även gå upp på taket. De hade byggt små rum som man kunde sitta i, färgglada, någon trasik gitarr och någon gammak möbel, där satt vi och drack och hade de trevligt. Vid 8.00 tiden gav vi upp,alla vara helt slut efter dagen så vi åkte hem, tog lite tid att ta sig hem så vi var väl inte hemme förens 12.00 i alla fall. 
 
I söndags åkte jag, Anna och Nathalie till Freeport, jag har aldrig varit där innan, de ligger liksom bara 10-15min bort så de var väl på tiden att åka dit nu när vädret börjar bli bättre. Vi gick där i hamnen, köpte en glass och en kaffe och satte oss ute vid vattnet. På kvällen åkte vi och åt sushi på Masago, vi avslutade helgen med film hemma hos Nathalie. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback